29 Nisan 2010

Anne İş'te

Önce Montessori mail grubunda önerilen Adem Güneş'in Annelik Sanatı'nı okumaya başlamıştım ama çok merak ettiğimden dayanamayıp Prof.Dr. Sabiha Paktuna Keskin'in "Anne İş'te" kitabını dün gece Tuna uyuduktan sonra bir çırpıda okuyuverdim. Bir kere okumak yetmez, eminim ki bir kaç kez daha okurum. Adem Güneş'in kitabı da güzel tabi ama beni çok içine çekmedi. Anne İş'te'nin konusunu tam da benim merak ettiklerimi içerdiğinden sanırım beni içine aldı diyebilirim.


Çalışan anneler okumalı bence. Bebek ve anne arasındaki bağı ayrıntılarıyla ele almış kitap. Aklımda kalanlardan biraz bahsedeyim:

- Bebeğin annesi işe gittiğinde hissettiği korkular bunlarla başa çıkabilmek için neler yapılması gerektiği üzerinde durulmuş. Bebeğin ihtiyaçlarının tek bir kişi tarafından karşılanmasının önemi vurgulanmış tabi anne işe gittiği zamanlarda ihtiyaçları bakıcı karşılıyorsa da bu göreve diğer kişilerin çok karışmaması gerektiği vurgulanıyor.

- Bir de dikkatimi çeken bir başlık da bebeğinizle kaliteli zaman geçirmek güzel oyuncaklarla oyun oynamak anlamında algılanmamalı bölümü oldu. Bebeğin annesinden beklediği en önemli şey annesinin onun ihtiyaçlarını gidermesi. Beslenme, uyku, temizlik, bol iletişim vs. Elbetteki oyunlar da oynayacağız ama öncelik temel ihtiyaçlarda.

- Ayrıca işe giderken de gizli gizli kaçmaktansa bebekle vedalaşıp ona tekrar geleceğimizi hissettirmek çok önemliymiş. Şimdilik bu konuda iyi sayılırız. Sadece dudak büküp biraz ağlıyor. Ama ortalığı kaldırdığı zamanlar ne yapacağız bakalım :)

- İlk üç yaşta çocuğa bakan kişinin değişmemesi de önemliymiş.

Aklımda kalan diğer konular da; Bebeğinizle/Çocuğunuzla iletişiminizi engelleyenler:

Eleştirmek
Suçlamak
Öğüt vermek
Emir vermek
Gözdağı vermek
Kıyaslamak

Kitapta yer alan bir örnek :

"Sizin yatağınızda uyuyacağım!" diye tutturan çocuğunuza seçim hakkı vererek;

"Üçümüz bizim yatağa sığmıyoruz. Senin yatağına da sığmıyoruz. Yeni bir çözüm bulana kadar bizimle yatman imkansız. Ama hala bizim yatakta yatmak istersen, sana bir ceza verebilirim. İstersen cezanı da söyleyeyim. Yarın sana dondurma almam." diyerek çocuğa cezayı ya da beraber yatmayı seçme şansı veriliyormuş.

1 yorum:

  1. Canım ben bu kitabı daha evlenmeden önce almıştım, hala kütüphanemde duruyor.Gazetede tanıtımını görmüştüm, ilerde nasılsa lazım olacak deyip almıştım. Çalışan anneler için çok faydalı gözüküyor.

    YanıtlaSil

Related Posts with Thumbnails