7 Mayıs 2010

Siz Organik Misiniz ?

Organik yaşam için neler yapmalıyız? Organik bebek, organik anne, organik, organik, organik... Sanki artık herşey inorganik :) Bir-iki hafta önce kansere neden olan olaylarla ilgili Prof.Dr. Erkan Topuz'un bu yazısını okuyunca çok moralim bozuldu. Kırmızı ajandama hemen bir liste yaptım. İş çıkışı da markete uğrayıp çevreye dost deterjanlar aldım. İnternette satış yapan organik pazarları araştırdım. Yazıyı okuduktan sonra ilk günler biraz abartmıştım sonra yine hayatın akışına kaptırıyorsunuz kendinizi. Ama yine de belli başlı konulara dikkat etmekte fayda var.


Neler yaptın derseniz?

- Sıvı detarjanlara geçtim. Özellikle Frosch alıyorum artık.
- Sebzelerimi yıkarken daha çok sirkeli suda bekletiyorum.
- Mutfakta plastikleri kullanmamaya çalışıyorum. Aslında hepten atmam gerekiyor. En sağlıklısı cam, çelik. Ama Tuna'nın plastik oyuncakları da çok :(
- Cep telefonum için bir radyasyon önleyici aldım. Tuna'nın yanında hiç konuşmamaya çalışıyorum. Zorunlu haller dışında.
- Tv, bilgisayar her zaman fişten çekili bizde. Tv'yi çok açmamaya çalışıyorum zaten.
- Evi sürekli havalandırarak haka akımı sağlıyorum.
- Çayıma attığım şekeri teke düşürdüm.
- Çavdar, köy ekmeği tüketiyoruz çoğunlukla.
- Fazla tuz kullanmıyoruz.
- Genelde yeşil çay tüketiyoruz.
- Sigara zaten yok.
- Yeşilliği çok sever bol bol yeriz.
- Kırmızı ete zaten çok düşkün değiliz, haftada bir gün balık da yiyoruz. Aslında Omega-3 içmekte de fayda varmış.
- Tuna izin verdikçe uyku düzenimiz de düzenlidir. Karanlıkta uyuruz. Tuna'yı da karanlıkta uyumaya alıştırdım.

Bunlar yapabildiklerimiz. Yapamadıklarımız için de elimizden geleni yapıp, gerisi için de kaygılanmamak gerek. Kaygı, endişe, stres sağlığımız için en kötü şeyler zaten. Pozitif olmak, mutlu olmak en iyi yaşam kaynağı...

Organik alışveriş için birkaç site önerisi;

Organik Pazar
Doğal Dükkan
Naturey
Naturatürk
Safiorganik

Tabi alışveriş yapmadan önce bu sitelerdeki ürünleri de iyice araştırmak gerekir.

Bir "Deccal Tabakta" diye bir kitaptan haberim oldu. Henüz çok fazla bilgi edinemedim. Bilgi edinmek için okuyabiliriz. Ama moralimizi çok bozmamak şartıyla :))

Doğayla iç içe saygılı yaşamak artık zorlaştı. Ama elimizden geleni yapmalı ve çocuklarımızı da bu doğrultuda yetiştirmeliyiz. Onlar bizden ne görürlerse onu yaşayacaklar. Onlara sağlıklı yaşam konusunda örnek olalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails