26 Mayıs 2010

{BeBeK Alışverişi Önerileri}

Şöyle bir düşündüğümde etrafımdaki hamile arkadaşlarım 10-15 kişiyi buluyor. Ne güzel. Önceden etrafımda bu kadar hamile yoktu sanki. Ya da anne olunca daha bir farkında mı olunuyor durumun bilmiyorum. Hamilelik-bebek sohbeti çok eğlenceli ve bu kadar hamilenin etrafımda olması beni mutlu ediyor. Hatta yakın arkadaşlarım hamileyken alışveriş, hediyelikler vs. olaylarına da dahil olunca yeniden keyifli bir sürece katılmış oluyorum.

Bu yazıyı yazmamdaki amaç tecrübelerimi biraz da olsa arkadaşlarımla paylaşmak. İnsan bebeklerle ilgili konularda neden bu kadar tavsiye vermeye meraklı bilmiyorum. Ama kesinlikle memnun kaldığım birşey varsa hemen paylaşmak istiyorum. Tutamıyorum kendimi. Tecrübeler vs. bir bir dökülüyor ağzımdan. En iyisi burada paylaşayım da içim iyice rahatlasın dedim ve yaptım bir liste :))

@ Hastane çıkış seti (İdil baby'nin hastane takımlarını beğenerek kullanmıştım)
@ Body (Chicco, Mothercare oldukça kullanışlı. Mothercare'inkilerin boyun bölümü biraz açıkta bırakabiliyor. O nedenle ilk 3 ayda chicco daha kullanışlı bence.)
@ Tulum (Çeşit çeşit farklı markalarda tulumlar alabilirsiniz. Yine mothercare'in tulumlarını önerebilirim.)
@ Çorap (Yumuşak minik çoraplardan tercih edin ve giydirince bir kat katlayın ki minik bebeğinizin bacağını sıkmasın. Mevsimine göre külotlu çoraplar da çok işe yarıyor.)
@ Yelek&Hırka (Ben örgüleri pek kullanamadım nedense. Chicco'nun penye yelekleri oldukça kullanışlıydı.)
@ Pijama (Pijama takımı en çok gerekenlerden biri bence. Tulumları da pijama olarak kullanabilirsiniz tabi)
@ Şapka&Eldiven (O kadar çok eldiven vardı ki ve hiç kullanmadım neredeyse. Zaten takımların içinden çıkıyor. Tekrar eldiven almayın bence. Şapka banyo sonrası gerekebiliyor ama saçları iyice kuruduktan sonra takmaya dikkat edin yoksa konak olabiliyor.)
@ Uyku Tulumu (Hiç kullanamadım nedense. Ama aslında üzerini açan bebekler için çok kullanışlı)
@ Mama Önlüğü (Chicco'dan ve başka yerlerden bir sürü mama önlüğü almıştım diğerleri hemen yırtıldı, bozuldu. İlk baştan itibaren chicco'nunki sağlam. Tabi rengi kaçmış olsa da. Marka önermiyorum ama kaliteli sağlam alırsanız daha karlı çıkarsınız.)
@ Mont-Yağmurluk-{Kar Tulumu} (Ben Tuna'ya doğduğunda bir adet yağmurluk almıştım aslında 1 yaş içindi ama 3. ayından itibaren kollarını kıvırarak vs kullanıyorum. 1 yaşında da giyebilecek. Çok lazım oluyor. Mont ya da yağmurluk dışarı çıkarken giydireceğiniz giysilerin başlıklı olması çok fayda sağlıyor.)
@ Battaniye (Bol bol battaniye edinmekte fayda var. Penye battaniyer çok işe yarıyor. Dışarı çıkarken de kalın battaniyeler.)
@ Patikler Örgü patikler de çok cici. Biz mothercare'den ve marks&spencer'dan iki patiği çok kullanmıştık dışarı çıkarken.
@ Anne Çantası (Ben mothercare'den çok da araştırmadan hemen bir çanta almıştım. Kullanışlı güzel ancak biraz büyük. Çınar'ın aldığı bu modelleri daha çok beğendim.)
@ Hazır bez ve ıslak mendiller (Uni baby yenidoğan ıslak mendil'i kesinlikle öneriyorum. Doğduğundan itibaren sürekli kullanıyoruz çok memnunum. 12'li paketlerden hemen alabilirsiniz. Çok tüketiliyor emin olun.)
@ Ateşölçer (Biz Braun'un Kulaktan Ateşölçerini kullanıyoruz ve memnunuz. Alından Ölçerlerin de çok rahat kullanıldığını biliyorum.)
@ Alt Değiştirme Yatağı - Can Bebe Bakım Örtüleri (Mothercare'den almıştım ve odasındaki şifonyerin üzerinde kullandık. İlk dört-beş ay sürekli onun üzerinde giydirdik. Şimdilerde de banyo sonrası giydirirken vs. kullanıyorum ya da taşma problemleri yaşadığımızda güvenle altını temizleyebiliyorum. Kolayca yıkanabiliyor. Can Bebe'nin bakım örtüleri de her zaman çok işe yarıyor. Özellikle dışarıda olduğunuz zamanlarda...)
@ Bebek bakım seti (Mothercare'den almıştım. Tarağı, tırnak makası vs. hepsi bir yerde çok kullanışlı oluyor.)
@ Emzirme minderi (Ben almadım ancak keşke alsaydım dediklerimden. Emzirirken çok kullanılmasa bile bebeğinizin ilk oturma denemelerinde de çok işe yarıyor.)
@ Bebefon (Biz Weeweel'in 800m çeken telsizlerini kullanıyoruz. İlk başlarda sürekli cızırtı yaptı frekans ayarlarında sorun varmış. Tamirden geldikten sonra iyi çalışıyor. Ama ben philips ve avent'i öneririm. Başka arkadaşlarımdan aldığım tavsiyeyle. Eğer bebek odanız yakındaysa belki de ihtiyaç duymayabilirsiniz. Ama ilk başlarda gündüz uykularında da sürekli kullanmıştım ben. Mutfakta iş yaparken 50 kere bakmamak için ;))
@ Pompa (Aventin manuel pompasını kullandım ve bize yeterli oldu. Çalışan anneler için olmazsa olmaz.)
@ Dalin Çamaşır Deterjanı - Hacı Şakir Sabun Tozu (Ben ilk başlarda sabun tozu kullanmıştım. Bebek mobilyasını da onunla temizliyordum. Şimdiler de ise dalin çamaşır deterjanını kullanıyorum ve çok memnunum.)
@ Kanguru (Bu yazımda taşıyıcı önerisinde bulunmuştum. Çok kullanışlı olabilir ancak dikkatli kullamalısınız. Buradaki yazıyı okumanızı öneririm.)
@ Mama Sandalyesi (Mama Sandalyesi önerimi de bu yazımda belirtmiştim. Chicco Polly Magic.)
@ Diğerleri:
- Bebek Odası (Herkesin kendi tercihi doğrultunda hazırlayacağı; karyola, park yatak, dolap, şifonyer, uyku seti, yatak koruyucuları, nevresim takımı, pike, kirli sepeti vs. vs.)
- Mendiller, havlu, havlu içine ince tülbentler, bebeğinizi taşırken yüzü kıyafetlerinize değmemesi için havlu bezler vs.
- Şampuan-Losyon-Sabun-Pişik kremi-Yağ (Sebamed kullandık genelde. Ama sabun cildini kuruttuğundan Bübchen'in duş jelini kullanıyorum şimdi.)
- Biberon-emzik-stelizatör-emzik tutucu (Dr.Brown's ve Avent biberon şimdiler de ise Chicco cam biberon. Stelizatör hediye gelmişti bize ama kaynatarak da steril edebilirsiniz bence. Emzik pek kullanmadık biz. Nuk'un emziklerini almıştım. Emzik tutucu almıştım ama emzik almadığı için onu da kullanmadık.)
- Bebek arabası - Ana Kucağı-Oto Koltuğu (Chicco'nun oto koltuğunu kullandık ilk başlarda. Bebek arabası konusunda iyi araştırma yapmadığım için aceleyle yanlış seçimler yaptım. Şimdiler de Maclaren'den memnunum. Ama çok kullanışlı birçok model varmış. Baştan onu da araştırıp karar vermekte fayda var bence.)
- Bebek küveti, kova, maşrapa, file, sünger. (Biz küveti çok az kullandık sevmediğinden kucakta yıkandı sonra hep. Ama alırken geniş, ferah olanını seçmeniz iyi olabilir.)
- Oyun halısı (Ben oyun halısı yerine daha değişik aktivite halısı almıştım ama geniş oyun halıları çok daha kullanışlı.)
- Sıcak su torbası (Gazlı bebekler için ısısına dikkat ederek kullanmakta fayda var. Ufak boy torbalar kullanışlı oluyor.)

Şimdilik öneriler bu kadar aklıma geldikçe eklemeye çalışırım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails