1 Mayıs 2010

Mozart Tuna :)

Tuna'yla her akşam dans ettiğimizi daha önce söylemiştim. Ve çok da yararını gördüğümü. Bir kere çok mutlu oluyor ve benimle iletişimi artıyor. İkincisi bu sayede klasik müzikleri de dinlemiş oluyoruz. Hamileyken de elimden geldiğince klasik müzik dinlemeye çalışmıştım. Şimdilerde Tuna'yla "Happy Baby Series -Love Songs" dinliyoruz. Yaptığım araştırmalarda bebek müziğinin bebeklerimizin entelektüelliği için avantaj sağladığını okumuştum. Bebeklerin beyni herşeyi kaydettiği gibi etraftaki sesleri de sürekli kayıt ediyormuş. Tabi güzel sesler kayıt edilince de güzel şeyler ortaya çıkıyor demek ki. Nette bebek müziğinin faydalarından şöyle bahsediliyor:

- Zihinsel gelişimi artırması,
- Huzur ve mutluluk sağlaması,
- Sosyal gelişimi artırması,
- Dil ve kulak konusunda gelişimi artırması ve
- Matematik zekasını geliştirmesi vs. vs.

Zeka gelişimini ilk aylarda beslenmeden sonra en çok etkileyen faktör "Müzik"miş. Bu konuda dünya çapında çalışmaları olan Raimond Lap'in birçok ödül kazanmış Lovely Baby serileri de oldukça ilgi görüyor. Ben henüz almamıştım. Ama bu serilerden edinmeyi düşünüyorum. Oğlumla dans edecek yeni müziklere ihtiyacımız var. Ayrıca bu müzikler bebeğin kulak zarına zarar vermeyecek şekilde hassas kulaklara özel hazırlanmış. Tekrarlayan melodiler sayesinde de müzik hafızası oluşturuyormuş.



On music store sayfasında yer alan "Anne-Babalara Uyarılar" bölümünü de buraya eklemek istedim:

ANNE-BABALARA UYARILAR

- Ses çipiyle üretilmiş oyuncakların çoğu hatalıdır. Bebeklerin kulakları için fazla yüksek ve tizdir. Müzik kutularında da aynı tehlike olabilir. Ayrıca bebekte yanlış ton duygusu gelişebilir.
- 24 saat bebeğe müzik dinletmeyin. Aralıklarla dinletin. Sürekli müzik dinleyen bebek müziğe karşı bağışık hale gelir. Bir süre sonra bir gürültü gibi algılar.
- Her müzik doğru müzik değildir. Klasik Müzik bile olsa. Tempoları çok hızlı ve sert müzikten kaçının. Bebeğin yeni oluşmakta olan çok hassas kulak zarını düşünün.
- Bebeğin ağlamayı kestiği, uykuya geçtiği ve tepki verdiği şarkıları belirlemeye çalışın. Sevdiği müziği daha fazla dinletin.
“Bebekler dünyanın neresinde doğarsa doğsun aynı dili konuşur. Bebek dili, bütün dillerin üzerindedir.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails