11 Mayıs 2010

Naylon Poşet Savaşları - I

Bugün güzel bir blogla tanıştım: "Pazar Filesine Dönüş". Naylon poşet yerine pazar filesi, bez torbalar ya da başka alternatifler üreten bir blog. Kesinlikle bir bakmalısınız. Elimizden gelenin daha da fazlasını yapmak için bizi heveslendiren bir yer.

Bu konuda dikkat etmeye çalışsam da çok da başarılı değilim itiraf edeyim. Aslında çantamda her zaman "tekrar kullanılabilir bir torba" taşıyorum ancak çoğu zaman alışverişimi naylon poşete dolduruyorum. Serdar bu konuda daha dikkatli. Yanımızda bez poşetimiz yoksa da aldığımız herşeyi bir poşete sığdırmak için elinden geleni yapar. :) Ben de çok daha dikkatli olmalıyım...

Siteden:

Türkiye’de 5 kişiden biri naylon poşet yerine alışverişlerinde bez torba kullansa, bir nesil boyunca ülkemiz 31 milyar 46 milyon 400 bin naylon poşetten kurtulacak.

Çünkü, bez torba kullanmak, bir kişi için haftada 6, ayda 24, yılda 288, yaşam boyunca ise 22 bin 176 plastik poşeti kullanmamızı engelliyor.

İşte benim torbalarım:

Markafoni'den aldığım Envirosax marka bu şirin torbalar katlanınca çok az yer kaplıyor ve her zaman çantanızda taşıyabiliyorsunuz.

Bunu da daha önce Accessories'den almıştım.

Ayrıca Lösev'den de "katlanır pazar çantaları" alarak alışverişlerinizde artık daha çevreci olacak, doğayı kirletmeden alış verişinizi yapabilecek ve çocukların yaşam mücadelelerine de destek olacabileceksiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts with Thumbnails